Solicitarea vine în contextul limitării deplasării acestora, având în vedere că sunt persoanele cele mai expuse îmbolnăvirii.
Intenţia municipalităţii este ca după identificarea tuturor persoanelor din această categorie, acestea să fie ajutate astfel încât să nu fie nevoite să părăsească locuinţa și să asigure sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii lor în afara locuințelor.
În acest sens, responsabilii din Primăria Dorohoi au pus la dispoziţie următoarele numere de telefon: 0231/617813 sau 0231/610133, în intervalul orar 08.00-16.30 de luni până joi şi 08.00-14.00 pentru vineri şi la adresele de email, [email protected] sau [email protected]
Pe de altă parte, Președintele AEP, Constantin-Florin Mitulețu-Buică, a decis luni să permită autorităților locale accesul în bazele de date din Registrul electoral.
„În urma discuțiilor dintre președintele Autorității Electorale Permanente (AEP), Constantin-Florin Mitulețu-Buică și ministrul afacerilor interne, Ion-Marcel Vela, pe tema punerii în aplicare a prevederilor Decretului Președintelui României nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență și a Ordonanței militare nr. 2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID – 19 și având în vedere solicitările transmise AEP astăzi, 23 martie 2020, de către autoritățile publice locale, președintele AEP a decis să le permită acestora accesul în bazele de date din Registrul electoral.
Ca urmare a acestei hotărâri, primarii pot utiliza datele și informațiile conținute în Registrul electoral, la care au acces potrivit legii, pentru a identifica și a ține evidența persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, conform art. 8 alin. (1) din Ordonanța militară nr. 2/2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19”, se arată într-un comunicat transmis de AEP.
Potrivit Art. 8. – (1) din Ordonanța militară, „autoritățile administrației publice locale au obligația să identifice și să țină evidența persoanelor în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, și să asigure sprijin acestora în vederea minimalizării expunerii lor în afara locuințelor”.
Registrul electoral este un sistem informatic național de înregistrare și actualizare a datelor de identificare a cetățenilor români cu drept de vot și a informațiilor privind arondarea acestora la secțiile de votare.
Registrul electoral este structurat pe județe, municipii, orașe, comune, pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară. „Persoanele autorizate să efectueze operațiuni în Registrul electoral cuprinzând cetățenii români cu domiciliul sau reședința în țară sunt primarii sau persoanele desemnate de către primari, prin dispoziție, conform legii”, precizează președintele AEP.