Adresa redacţiei: Str. Bulevardul Victoriei nr. 3-5, Email: [email protected], Telefon: 0331.402.010
Un reprezentant al APC Botoșani la atelierele europene de consiliere a consumatorilor
Realitatea DorohoianăData 23.06.2021 - 18:46:53
Local
În cea de a doua jumătate a lunii iunie Doamna profesoară Carmen Silvia Ciobanu de la Liceul cu Program Sportiv Botoșani a participat, în calitate de reprezentant al Asociației pentru Protecția Consumatorilor Botoșani, la o serie de ateliere europene de consiliere a consumatorilor. Atelierele au fost  organizate de către Organizația Europeană pentru Protecția Consumatorilor - BEUC Euro Consumer Pro ( Consumer PRO: Boosting professionals in consumer protection). 
DISTRIBUIE           

A doua întâlnire găzduită online pe platforma Zoom,  a constat într-un atelier împărțit în patru sesiuni:

Sesiunea 1 – Discuții și prezentări din partea organizațiilor de consumatori și  reflecții  privind pandema Covid 19  și modalitățile de lucru

Sesiunea 2 - Comunicare și management de caz pentru consilierii consumatorilor.

Sesiunea 3 – Schimb de bune practici pe tema sustenabilității, consultanță în domeniul energiei și consiliere privind datoriile.

Sesiunea 4 – Atingerea anumitor grupuri de consumatori și noi instrumente pentru activitatea de consiliere a consumatorilor / prezentarea instrumentului colectiv "casetă de reclamații".

Toate temele enumerate mai sus sunt considerate de actualitate și au fost prezentate într-o manieră concisă de către specialiști.

S-a plecat de la accepțiunea sintagmei de ”protecție a consumatorului”, s-au adus în lumină problemele majore întâmpinate de consumatori la nivel european în contextul pandemiei COVID 19, măsurile luate, modul de gestionare al problemelor apărute , propuneri de soluții pentru consumatorii aflați în dificultate, în special consultanță în domeniul energiei și consilierea privind datoriile. S-a pus accent pe  educarea și informarea consumatorului care necesită o mai mare atenție în zilele noastre, existând nevoia de asistență juridică și economică inclusiv din partea asociațiilor pentru protecția consumatorilor, pentru a preveni astfel de cazuri de înșelăciune sau chiar de  necunoaștere a drepturilor, fapt ce reiese din numărul tot mai mare de reclamații.

S-au creat camere de discuții unde s-au împărtășit cazuri reale, câteva dintre cele mai frecvente fenomene din timpul pandemiei fiind returnarea biletelor de călătorie și imposibilatea achitării facturilor crescute de către marile companii. Împărtășirea experiențelor pe temele propuse anterior - sustenabilitate, datorii, energie , persoane vârstnice și implicarea tinerilor – s-au soldat cu acumularea de noi informații despre legislația țărilor europene și conștientizarea faptului că problemele sunt aceleași peste tot.

Un aspect important l-a constituit modul de abordare al persoanelor vârstnice, dar și implicarea tinerilor ca voluntari, aceștia din urmă având competențe digitale crescute și intervenind mult mai rapid în soluționarea problemelor. S-au propus mijloace moderne de soluționare, platforme, pentru a contoriza și răspunde în timp util reclamațiilor.

Foarte practice au fost sesiunile de întrebări și răspunsuri de la finalul prezentărilor, în care participanții au primit extra informații, s-au clarificat  eventualele neînțelegeri, s-au elucidate noțiunile noi.

Reprezentanta consumatorilor din Botoșani a participat în camerele video create având ca obiect discuțiile despre tineret și persoane în vârstă. S-a discutat despre modul cum  cei mai in vârstă sunt păcăliți de companii care nu anunță toate costurile, despre vulnerabilitate si faptul că nu toti folosesc tehnologia, despre implicarea si informarea tinerilor, posibilități de voluntariat si ajutarea varstinicilor. In celelalte sesiuni s-a inscris la tema ”sustenabilitate”. S-au prezentat platforme utilizate pentru preluarea plangerilor de la consumatori, contorizarea lor si modul de gestionare. Participanții s-au plans de durata timpului de rezolvare a problemelor, au argumentat numarul mic de specialisti si faptul ca e nevoie de cercetare pentru a studia cazurile. De asemenea, au fost puse in discuție: problema persoanelor cu venituri mici si a rromilor, problema energiei, unii neavând venituri sa isi plătească utilitățile. 

Reprezentanții consumatorilor din Suedia au apreciat modul cum APC Botoșani poate comunica cu autoritățile locale. Reprezentanta APC Botoșani a vorbit despre conștientizarea tinerilor prin concursuri și activități comune prin colaborarea cu organizațiile de tineret. De asemenea APC Botoșani a făcut cunoscute intervențiile pentru respectarea drepturilor pacienților, canalele de comunicare online cu consumatorii, grupurile de consumatori utilizate  de APC Botoșani și sprijinul primit din partea media locală. A specificat că numărul asociațiilor din România este în descreștere și despre lipsa fondurilor pentru susținerea  ONG de consumatori. 

„Ne propunem o strânsă colaborare cu specialiștii prezenți la seminar  din Franța, Olanda, Austria, Italia, Estonia, Portugalia, Ungaria  pentru a ne îmbunătăți abilitățile de soluționare a cererilor consumatorilor, pentru a crea noi perspective și schimburi de bune practici la nivel european” a spus  Doamna profesoară Carmen Silvia Ciobanu.

Sursa: Comunicat de presă

 

 

 

Comentarii


Articole din aceeași categorie
Apelul SVSU Dorohoi către locuitori privind interzicerea arderii vegetației uscate
DSP Botoșani - Precizări legate de rapel după maratoanele de vaccinare
DSP Botoșani - Precizări legate de Certificatul Verde
Peste 900 de locuri de muncă, la nivel județean, în această săptămână
DOROHOI – ANUNŢ privind acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie
Nou centru de vaccinare la Sala Polivalentă din municipiul Botoșani
DOROHOI – Comunicat SVSU: Rata de incidență a infectărilor a depășit șase la mie
Recomandarea pompierilor: Verificați și curățați coșurile de fum!
Sondaj
Vă veți vaccina anti COVID-19, în cadrul campaniei inițiată de Guvernul României?
Vremea în DOROHOI
Senin
5.74 °C
Minim: 2.88 °C
Maxim: 17.3 °C
Cele mai citite
DOROHOI - Încă un pas spre dezvoltarea durabilă: a fost semnat contractul de execuție pentru eficientizarea energetică a Spitalului Municipal din Dorohoi
1649
DSP Botoșani - Precizări legate de Certificatul Verde
1438
DOROHOI – Comunicat SVSU: Rata de incidență a infectărilor a depășit șase la mie
888
Senatorii au respins proiectul de lege prin care certificatul verde devine obligatoriu pentru angajații din România
682
Căutat de autoritățile din Germania pentru furt, depistat la controlul de frontieră
582
ALERTĂ! Minore din Dorohoi date dispărute
574
Noile restricții intră în vigoare în această noapte la ora 24.00. Mască obligatorie, nunți și botezuri interzise, circulație interzisă după ora 22.00, cu excepția vaccinaților. Vezi noile restricții
528
ANUNȚ – Primăria Dorohoi vinde prin licitație publică un AUTOVEHICUL SPECIAL N3 - AUTOCOMPACTOARE TRANSPORT DEȘEURI
484
DOROHOI – ANUNŢ privind acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie
265
Tragediile provocate de jarul căzut din sobă pot fi prevenite!
260
Arhiva Video
ARHIVA VIDEO REALITATEA DOROHOIANĂ – Grupul umoristic „Lunaticii”, remember la zece ani de la ultimul spectacol - VIDEO&FOTO
ARHIVA VIDEO REALITATEA DOROHOIANĂ – Ovidiu Lipan „Ţăndărică”, recital incendiar la Dorohoi, în 2013
COMUNICAT & VIDEO - „Oamenii ALDE Botoşani sunt cei care fac diferenţa”
Vezi toată arhiva video
Anunţuri
Primăria Dorohoi – Anunţ dezbatere publică
ANUNȚ – Primăria Dorohoi vinde prin licitație publică un AUTOVEHICUL SPECIAL N3 - AUTOCOMPACTOARE TRANSPORT DEȘEURI
ANUNȚ - Primăria Dorohoi vinde prin licitație publică un AUTOVEHICUL SPECIAL N 2- AUTOGUNOIERĂ AVIA D 120
DOROHOI - DEZBATERE PUBLICĂ: HOTĂRÂRE privind aprobarea taxelor şi tarifelor ce se vor încasa de către Direcţia Administrația Pieţelor şi Oborului din municipiul Dorohoi începând cu data de 1 ianuarie 2022
PRIMĂRIA DOROHOI - ANUNȚ DE LICITAȚIE VÂNZARE, doar domeniu privat
Acest site foloseste cookie-uri pentru o mai buna functionare. Conform reglementarilor si indrumarilor privind cele mai bune practivi, orice utilizator din UE trebuie instiintat in aceasta privinta si trebuie sa isi dea acordul privind aceasta instiintare.


Sunt de acord